Tom Wellige

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    SwyxWare, Software Development, Flight Simulation

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  1. Der Unified-Communications-Anbieter Swyx lädt Fachhändler am Mittwoch, 27. September 2017, zu seiner Partner und Technologie Konferenz nach Bonn ein: Im Plenargebäude des World Conference Center können sich Swyx Partner und interessierte Reseller über aktuelle Entwicklungen und spannende Technologie-Themen informieren. Dort, wo in den 1990er Jahren der Deutsche Bundestag zusammenkam, präsentiert Swyx in diesem Jahr innovative Technologien und Produktneuheiten aus den Bereichen Unified Communications (UC) und IP-Telefonie. Außerdem gewährt der Dortmunder UC-Spezialist vor der geschichtsträchtigen Kulisse Einblicke in seine Unternehmensstrategie. Dabei setzt Swyx wie schon im Vorjahr auf ein Veranstaltungsformat, das die Interessen nationaler und internationaler Besucher gleichermaßen adressiert. Die Swyx Partner und Technologie Konferenz richtet sich an Geschäftsführer, Vertriebsmitarbeiter, Techniker und IT-Fachleute aus Systemhäusern und dem ITK-Fachhandel. Ihnen bietet das Dortmunder Unternehmen ein vielfältiges Programm mit Impulsvorträgen und vertiefenden Technikslots in deutscher und englischer Sprache sowie noch mehr Möglichkeiten, um sich untereinander und mit den Swyx Experten auszutauschen. Auch in diesem Jahr verleiht Swyx erneut die beliebten Partner Awards, die Fachhändler für besondere Leistungen erhalten. Weitere Informationen zum Veranstaltungsprogramm und den Anmeldemöglichkeiten veröffentlicht Swyx in den kommenden Wochen. Pressemitteilung auf swyx.de
  2. Bereits zum vierten Mal werden IT-Leiter und IT-Anwender zur NordBit eingeladen. Es erwarten Sie viele Aussteller, praxisnahe Fachvorträge und die aktuellsten Trends rund um die Themen Lösungen, Prozesse und Technik von IT-Infrastruktur. Auch das Thema Unified Communications wird mit Swyx, eines der ersten Unternehmen auf dem Markt der IP-Telefonie, eine wichtige Rolle spielen. Weitere Informationen finden Sie hier und auf der Website unter: http://nordbit.de/ Pressemitteilung auf swyx.de
  3. According to the readers of leading German telco channel magazine Telecom Handel, Swyx is considered by far to be the best provider of PBXs and unified communications (UC) solutions for small and medium-sized businesses. With a total score of 1.79, Swyx is not only well ahead of the runner-up in the category of small and medium-sized enterprises (SME), but also received the best overall rating across all three segments (Small Office Home Office, SME and Enterprise). The Dortmund based UC specialist won important categories such as functionality, project and sales support. This excellent result shows once again that Swyx optimally addresses the requirements of medium-sized companies with its communications solution and fulfills its claim to provide excellent support to its partners in their day-to-day business. Press release on swyx.com
  4. Swyx ist der mit Abstand beste Anbieter von TK-Anlagen und Unified-Communications-(UC)-Lösungen für den Mittelstand – so lautet das Urteil der Telecom Handel Leser, die das Dortmunder Unternehmen bei der aktuellen Leserwahl der Fachzeitschrift zum klaren Sieger in diesem Bereich gekürt haben. Mit einer Gesamtnote von 1,79 liegt Swyx nicht nur deutlich vor dem Zweitplatzierten im Mittelstandsbereich, sondern erhielt auch die insgesamt beste Bewertung aller Anbieter, die in den drei Segmenten SOHO (Small Office Home Office), Mittelstand und Enterprise auf dem Prüfstand standen. Dabei überzeugte der Dortmunder UC-Spezialist in wichtigen Kategorien wie Funktionsvielfalt, Projekt- und Vertriebsunterstützung. Dieses hervorragende Ergebnis zeigt einmal mehr, dass Swyx seine Kommunikationslösung passgenau an den Anforderungen mittelständischer Unternehmen ausgerichtet hat und seinem Anspruch gerecht wird, seine Partner bestmöglich in ihrem Tagesgeschäft zu unterstützen. Weitere Informationen über die Leserwahl finden Interessierte in der aktuellen Ausgabe 10/17 von Telecom Handel oder hier. Pressemitteilung auf swyx.de
  5. Auf der SwyxWare DVD liegt im Verzechnis "\Swyx\Tools\File Explorer" der Installer. Wenn Du eine Ansage in mehreren Call Routings von mehreren Benutzern brauchst, lade sie einfach zunächst aus der Datenbank herunter, und lade sie anschliessend in den GLOBAL Scope wieder hoch. Damit haben dann alle Benutzer Zugriff darauf.
  6. This little project provides a GSE Action that returns the current status of a given Zendesk ticket by making use of the Zendesk Core API. Please find the download for this project here. An included GSE Rule serves as an example that makes sure, that only users with a valid Zendesk ticket id are able to reach a support group. License Zendesk Ticket ID Check v1.0.0 This is a Swyx Forum Open Source Project. https://www.swyx-forum.com/forum/64-projects/ The MIT License (MIT) Copyright (c) 2017 by Swyx Forum Copyright (c) 2017 by Tom Wellige All Rights Reserved. Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy of this software and associated documentation files (the "Software"), to deal in the Software without restriction, including without limitation the rights to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense, and/or sell copies of the Software, and to permit persons to whom the Software is furnished to do so, subject to the following conditions: The above copyright notice and this permission notice must be included in all copies or substantial portions of the Software. THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL THE AUTHORS OR COPYRIGHT HOLDERS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM, OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN THE SOFTWARE. This project also includes the following Open Source project: JSON object class 3.5.4 - May, 29th - 2016 Licence: The MIT License (MIT) Copyright (c) 2016 RCDMK - rcdmk[at]hotmail[dot]com https://github.com/rcdmk/aspJSON https://github.com/rcdmk/aspJSON/blob/master/README.md Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy of this software and associated documentation files (the "Software"), to deal in the Software without restriction, including without limitation the rights to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense, and/or sell copies of the Software, and to permit persons to whom the Software is furnished to do so, subject to the following conditions: The above copyright notice and this permission notice shall be included in all copies or substantial portions of the Software. THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL THE AUTHORS OR COPYRIGHT HOLDERS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM, OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN THE SOFTWARE. Modifications needed for SwyxWare Call Routing Tom Wellige, 03.05.2017 Installation To successfully use this project you need to follow a few steps: The connection to Zendesk is done via the Zendesk Core API (REST), which is a web (https) API that takes and returns JSON data. For the web requests via https the "curl" (open source) command line tool is used. You need to grab the latest version of this tool from the project's webpage https://curl.haxx.se/download.html. Download the "Win32 - Generic" or "Win64 - Generic" package and extract it into a folder on your Swyx Server machine, e.g. "c:\Program Files (x86)\curl\" Make sure that the SwyxWare Service Account, i.e. the account all SwyxWare services are running under have read and execute privileges on this folder. Download and extract the project file into any local folder. Use the "IpPbx File Explorer" (SwyxWare DVD\ Swyx\Tools\File Explorer) to upload the two files from the "ase" subfolder of the download package into the global scope of the SwyxWare database. Alternatively the upload can also be done using the SwyxWare Administration. (Scope: Global / Category: Call Routing scripts). Create a new GSE rule and import the rse file from the "rse" subfolder of the download package (File - Import...). Double click the "Zendesk Ticket Status / Run GSE Action" block and switch to the Parameters page. To connect to Zendesk a Zendesk user login is required. This project uses a username/token authentication instead of username/password. This is a more robust solution, and keeps the call routing script independent from any password changes the Zendesk user might do. Please follow this link to learn how to obtain the needed login token. By double clicking the two parameters "Zendesk Login User" and "Zendesk Login Token" you can set your personal login information. You also need to update the "Zendesk Domain". This is something like "yourcompanyname.zendesk.com". Finally, if you have installed the "curl" tool from step 1 into another folder than the suggested one, you need to update the "CURL Path" parameter as well. Save the GSE rule and perform a call into your call routing user. You will be asked for a ticket id. As Zendesk ticket ids don't have a fixed length you have to end the id with a # (hash). Do not enter the leading # (hash) from the ticket id, just the number itself. If the previous steps went well and you have entered a valid ticket id and ticket is either in the new, open, pending or hold status, the call will be connected. If there was a problem with the previous steps, the ticket id was invalid or the ticket status is either solved, closed or unknown you will be asked to enter the ticket id again. Trouble Shooting This project communicates with a few external components. If the example in step 10 didn't work out you should take a look into the server trace file, identify the call and look for trace output from the GSE action that would look like -------> GetZendeskTicketStatus Once you have found this line for your test call you will find all important stuff before and after that line. The following line contain the complete command line for the curl tool. You can copy and paste it into a command line to give it a try. Before hitting enter on a command line you have to replace the %LOGIN% placeholder by the zendesk login, in the format %USER%/token:%TOKEN%. The values for the username and token can be found in the trace right above start line. Give the complete command line a try and see if you get something meaningful back from Zendesk. The next trace line contains the result Zendesk returned for your test call. If it looks like lots of data, then everything seems to be fine, if there is an error message included try to work out that error message until your result looks like lots of data. I am not going to explain the JSON result format here, this is done in the Zendesk Core API documentation. In case you have trouble getting this little project running or have specific questions, please open your own topic in this very sub forum.
  7. ZendeskTickets View File This project provides a GSE Action to return the status of a given Zendesk ticket. An included example GSE Rule asks the caller for a ticket id, checks it against Zendesk and if it's a valid and open ticket connects the call. This can be used to make sure that only customers who have a valid ticket id are able to call the support. Please refer to the Forums for the documentation, most recent information and discussions. This project makes use of the aspJSON (v3.5.4, 29.05.2016) open source project by rcdmk, which is also provided under The MIT License (MIT). Further details (source code, download link, license statement) can be found within the download package as also on the project's github page. Submitter Tom Wellige Submitted 05/03/2017 Category Call Routing Extensions  
  8. Version 1.0.0

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    This project provides a GSE Action to return the status of a given Zendesk ticket. An included example GSE Rule asks the caller for a ticket id, checks it against Zendesk and if it's a valid and open ticket connects the call. This can be used to make sure that only customers who have a valid ticket id are able to call the support. Please refer to the Forums for the documentation, most recent information and discussions. This project makes use of the aspJSON (v3.5.4, 29.05.2016) open source project by rcdmk, which is also provided under The MIT License (MIT). Further details (source code, download link, license statement) can be found within the download package as also on the project's github page.
  9. Hi Dan, you should get in touch with your Swyx Reseller to open a support ticket with Swyx. They really should get involved here as crashes definitely need to be analysed in detail.
  10. Bechtle und Swyx arbeiten seit kurzem zusammen: Mit der innovativen Kommunikationslösung von Swyx erweitert Bechtle das Portfolio im Bereich IP-basierter Telefonie. Die kürzlich vereinbarte Partnerschaft mit Swyx ermöglicht es Bechtle, sich im Wachstumsmarkt IP-Telefonie noch breiter aufzustellen. Dabei profitiert Bechtle von der langjährigen Erfahrung und umfassenden Vertriebsunterstützung des Vorreiters im Bereich IP-Kommunikation und Unified Communications. Die Lösung von Swyx, die als klassische On-Premise-Variante oder aus der Cloud genutzt werden kann, adressiert den hohen Bedarf für zukunftssichere Kommunikationslösungen: Da 2018 die Umstellung des Telefonnetzes auf All-IP abgeschlossen werden soll, ist ein Wechsel zu IP-basierter Telefonie für viele Unternehmen ein hochaktuelles Thema. „Die Kommunikationslösung von Swyx bildet eine hervorragende Ergänzung unseres Portfolios, mit dem wir unsere Kunden dabei unterstützen, ihre IT zukunftsfähig aufzustellen“, sagt Ralf Beck, Bereichsleitung Product Management Software bei Bechtle. Die speziell für die Bedürfnisse mittelständischer Unternehmen entwickelte Lösung von Swyx lässt sich flexibel an Kundenanforderungen anpassen und nahtlos in bestehende IT-Infrastrukturen, CRM- und ERP-Systeme integrieren. Unternehmen profitieren so von einer optimalen Vernetzung verschiedener Kommunikationskanäle und können ihre Prozesse effizienter gestalten. „Wir freuen uns sehr über die Zusammenarbeit. Mit Bechtle haben wir einen renommierten Partner an unserer Seite, der genau wie Swyx hohe Kompetenz und langjährige Erfahrung in der Digitalisierung des deutschen Mittelstands mitbringt. Gemeinsam werden wir unser Engagement in diesem Bereich weiter vorantreiben und künftig noch mehr Unternehmen dabei unterstützen, die Chancen der digitalen Transformation zu nutzen“, sagt Marco Crueger, Vice President Sales der Swyx Solutions AG. Über Bechtle. Die Bechtle AG ist mit rund 70 IT-Systemhäusern in Deutschland, Österreich und der Schweiz aktiv und zählt mit E-Commerce-Gesellschaften in 14 Ländern zu den führenden IT-Onlinehändlern in Europa. Das 1983 gegründete Unternehmen mit Hauptsitz in Neckarsulm beschäftigt derzeit rund 7.700 Mitarbeiter. Seinen mehr als 73.000 Kunden aus Industrie und Handel, öffentlichem Dienst sowie dem Finanzmarkt bietet Bechtle herstellerübergreifend ein lückenloses Angebot rund um IT-Infrastruktur und IT-Betrieb aus einer Hand. Bechtle ist im Technologieindex TecDAX notiert. 2016 lag der Umsatz bei rund 3,1 Mrd. €. Mehr unter: bechtle.com Pressemitteilung auf swyx.de
  11. A new version of the "Swyx Mobile for Android" client from unified communications vendor Swyx is now available from the Google Play Store. In addition to technical improvements, version 1.2.0 now offers the ability to add widgets onto the homescreen and the overall running of the app is now both faster and simpler. The widgets are available for various features of the app such as status display, favourites list, accessing mailbox or the redirecting of calls to voicemail. The list of recent incoming and outgoing calls or call blocking can also be accessed with a short tap. Users can decide which widgets they want to place on the homescreen depending on individual preferences. Swyx therefore offers mobile users a wide range of personalisation options for its UC solution. In addition, the new version of the app offers numerous other features that improve ease-of-use. The release of the new version of the Android mobile client follows the recent update of the iOS smartphone app. Swyx now offers the latest functionalities on various platforms and in the future, the Dortmund based unified communications specialist will place equal importance on the on-going development of both clients. Press release on swyx.com
  12. Rufnummern werden im Call Routing nicht kanonisch angegeben (dazu würde ja auch noch das + gehören), Versuch es mal hier mit: UseExit = 0 Dim Anrufer Anrufer = IpPbx.CallingNumber Select Case Anrufer Case "001234567890" ' Konf-Raum 1 = NSt 414 KonfRaumNummer ="414" Case "163" ' Konf-Raum 1 = NSt 414 KonfRaumNummer ="414" Case Else ' Always open UseExit = 1 End Select
  13. The QueueManager service exports a COM interface only, so you can't access it via .Net but only via COM.
  14. Besuchen Sie unseren Swyx Partner Konica Minolta auf ihrer neu konzeptionierten Hausmesse: IT kessel.17 - Tradition trifft Innovation Hier können Sie sich zum IT kessel.17 anmelden. Uhrzeit: ab 08:30 Ort: im Reithaus, Ludwigsburg Pressemitteilung auf swyx.de
  15. Leg Dir einfach einen Dummy Benutzer an, gebe ihm die gewünschte Gruppennummer und das Call Routing. Aus dem Call Routing heraus stellst Du dann auf die Gruppe zu. Da sich an diesem Dummy Benutzer niemals jemand anmeldet, braucht er keine Benutzerlizenz.